O Οδοντωτός «σφυρίζει»… Αγία Λαύρα και Χιονοδρομικό!- Πλήρης επιβεβαίωση των αποκλειστικών ρεπορτάζ της «Γ» και του gnomip.gr

O Οδοντωτός «σφυρίζει»… Αγία Λαύρα και Χιονοδρομικό! Πλήρης επιβεβαίωση των αποκλειστικών ρεπορτάζ της «Γ» και του gnomip.gr

Καθοριστικός ο ρόλος για το «πράσινο φως» στο έργο, από Μιχάλη Μπεκίρη, Διευθυντή του Πολιτικού Γραφείου του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή.

Το πρώτο αποκλειστικό ρεπορτάζ της «Γ» στις 30 Οκτωβρίου 2020
Το  δεύτερο  δημοσίευμα στο ένθετο της «Γνώμης» «ΟΔΟΝΤΩΤΟΣ/ΧΕΛΜΟΣ» στις  10 Νοεμβρίου 2020
Στις 28 Οκτωβρίου 2020, το μεσημέρι, το gnomip. Gr, παρουσίασε αποκλειστικά το θέμα

Από τις 28 Οκτωβρίου 2020, το gnomip.gr είχε αποκαλύψει το σχέδιο της διοίκησης του ΟΣΕ, για την επέκταση του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου προς την Μονή της Αγίας Λαύρας και στη συνέχεια έως και το Χιονοδρομικό Κέντρο, ενώ η εφημερίδα μας, με ρεπορτάζ στις 30 Οκτωβρίου, αλλά και στις 10 Νοεμβρίου 2020,

Το μεγάλο αυτό όραμα, παίρνει, πλέον, «σάρκα και οστά», καθώς φέρεται να έδωσε το «πράσινο φως» και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Τον καθοριστικότερο ρόλο, στην υλοποίηση του έργου, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει διαδραματίσει ο Αχαιός, Μιχάλης Μπεκίρης, Διευθυντής του Γραφείου του Πρωθυπουργού, στη Βουλή.

Ο κ. Μπεκίρης κινούμενος αθόρυβα και χωρίς να επιδιώκει να «διαφημίσει» τις προσπάθειες του, ανέλυσε στον Κυριάκο Μητσοτάκη, όλα τα οφέλη που θα έχει η επέκταση του Οδοντωτού προς την Ιερά Μονή της Αγίας Λαύρας, για ιστορικούς και όχι μόνο λόγους, με αποτέλεσμα να θεωρείται δεδομένη η χρηματοδότηση του έργου από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Το οραματικό έργο προωθεί με το ρόλο του και ο άμισθος σύμβουλος του Δημάρχου  Καλαβρύτων, Ανδρέας Φούρας.

Το υπάρχον σχέδιο, επέκτασης του Οδοντωτού σε  Αγ. Λαύρα – Χιονοδρομικό  επικαιροποιήθηκε μέσα από προμελέτη του ΟΣΕ που ολοκληρώθηκε μέσα στο 2020 και έχει ως αφετηρία μια μελέτη που συντάχθηκε από τα τέλη της 10ετίας του ’90.

Τη σφραγίδα του στο έργο, παρά τη βραχύβια παρουσία του στον ΟΣΕ, πρόλαβε να αφήσει ως παρακαταθήκη ο Κώστας Σπηλιόπουλος, συμβάλλοντας μέσα από την σύνταξη της προμελέτη, στον υπολογισμό του κόστους του έργου εκτιμάται στα 5 εκατ. ευρώ.

ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΟΥΡΑΣ ΣΤΗ «Γ»: ΚΡΙΣΙΜΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΜΠΕΚΙΡΗ

«Σε αποφασιστική φάση μια κοινή προσπάθεια»

«Μια προσπάθεια που ξεκινήσαμε από κοινού με το Δήμαρχο Καλαβρύτων Θανάση Παπαδόπουλο για την επέκταση του Οδοντωτού Σιδηρόδρομου πέρασε στην επόμενη και αποφασιστική φάση της.

Ο Δήμος Καλαβρύτων ειδοποιήθηκε να προχωρήσει στη σύνταξη του απαραίτητου Τεχνικού Δελτίου προκειμένου το έργο να ενταχθεί και να εξασφαλίσει την αναγκαία χρηματοδότηση για την υλοποίησή του.

Πρόκειται για μια προσπάθεια που αξιοποίησε τη συγκυρία των 200 χρόνων από την  έναρξη της επανάστασης του ’21 με στόχο την υλοποίηση ενός έργου που σε πλήρη ανάπτυξη θα συνδέσει μέσω του Οδοντωτού Διακοφτό, Ζαρούχλα, Χιονοδρομικό Κέντρο και Ακράτα, δημιουργώντας μια μοναδική δυνατότητα.

Στο σημείο αυτό οφείλω να σημειώσω τον κρίσιμο ρόλο που έπαιξε στην όλη εξέλιξη ο Μιχάλης Μπεκίρης που είναι αυτός ο οποίος έπεισε τον πρωθυπουργό για την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητα του έργου».

ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΠΕΜΠΤΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Συνάντηση Παπαδόπουλου με τον Πρόεδρο του ΟΣΕ

Η συνάντηση του Δημάρχου Αθ. Παπαδόπουλου με το Πρόεδρο του Δ.Σ. και νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ (Σπυρίδων – Κλέαρχο Πατέρα) για το θέμα θα γίνει αυτή την Πέμπτη 28/1, το μεσημέρι, στην Αθήνα.

Αντικείμενο της θα είναι η σύνταξη οριστικής μελέτης και η χρηματοδότηση του έργου από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την σύνδεση του Οδοντωτού με την Μονή και το Χιονοδρομικό, με στόχο την άμεση προώθηση, προς δημοπράτηση, του έργου μέσα στο 2021. Η διαδικασία ωρίμανσης του έργου θα ολοκληρωθεί με σύνταξη του Τεχνικού Δελτίου ενώ ως χρηματοδοτικό εργαλείο έχει ήδη επιλεγεί το Πρόγραμμα του Υπ. Εσωτερικών «Αντ. Τρίτσης». Η πρόταση θα υποβληθεί προς χρηματοδότηση στα πλαίσια της πρόσκλησης του προγράμματος «ΑΤ14» που είναι ανοικτή από τα τέλη του 2020 και η οποία αφορά το πρόγραμμα “ΕΛΛΑΔΑ 1821” και τη συνεργασία του Υπουργείου με την Επιτροπή και την ομάδα τεχνοκρατών του «ΕΛΛΑΔΑ 2021», της κ.Αγγελοπούλου.

«Είναι ένα κρίσιμο ραντεβού προκειμένου να πάρουμε το πράσινο φως από τη διοίκηση του ΟΣΕ για την υλοποίηση της αρχικής συμφωνίας μας με τον πρώην Υπουργό Τάκη Θεοδωρικάκο, σε συνεργασία με την Επιτροπή του «Ελλάδα 2021» της κ.Αγγελοπούλου και με την συγκατάθεση και του Πολιτικού Γραφείου του Πρωθυπουργού η οποία προέκυψε μετά και την ένθερμη στήριξη του Διευθυντή του Πολιτικού Γραφείου του Κυριάκου Μητσοτάκη, Μιχάλη Μπεκίρη» όπως αναφέρει ο Δήμαρχος Καλαβρύτων.

Ο Δήμος θα επιδιώξει, μετά τον ΟΣΕ, να λάβει την συγκατάθεση και της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών.

Πρόταση από το 1995, επί Δημαρχίας Πόλκα

Αρχές του 1995, επί Δημαρχίας του αείμνηστου Πάνου Πόλκα υπήρξε η πρόταση να χρηματοδοτηθεί από τον ΕΟΤ η κατασκευή τελεφερίκ από Καλάβρυτα προς Χιονοδρομικό, με 2 δις δρχ. πίστωση. Το 1996 και ενώ σχεδιαζόταν ο εορτασμός των 100 χρόνων από την έναρξη λειτουργίας του Οδοντωτού προτάθηκε, εναλλακτικά, να μελετηθεί και εξετασθεί η δυνατότητα να πάει ο Οδοντωτός στο Χιονοδρομικό Κέντρο, αντί του τελεφερίκ.

Από τον ΟΣΕ, στάλθηκαν εξαιρετικοί μηχανικοί Γραμμής (Κώστας Αλεξάνδρου και Διονύσης Κεραμίδας) και από πλευράς Δήμου ορίστηκε ο τότε Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Δημήτρης Βαρβιτσιώτης, να ετοιμάσουν το φάκελο της πρότασης. Η πρόταση έτυχε ισχυρής υποστήριξης και τότε από τον Ανδρέα Φούρα ως Υφυπουργό Αθλητισμού.

Αρχικός σχεδιασμός της γραμμής ήταν η διέλευση από τον κεντρικό δρόμο της πόλης, υπό μορφή γραμμής σταθερής τροχιάς επί του οδοστρώματος (τύπου Τραμ) και συνεχίζοντας από τη θέση «Κεραμιδάκι» προς τη θέση «Φλούδα» και μετά στο νταμάρι «Βαλβουσίων» και ακολούθως από την απέναντι πλευρά με κατάληξη στον Ξερόκαμπο και το Χιονοδρομικό. Η γραμμή είχε συνολικό μήκος 9,870 χιλιόμετρα και είχε υψομετρική διαφορά 973 μέτρων, από τα Καλάβρυτα 723 μέτρα υψόμετρο σταθμού ΟΣΕ έως 1.696 μ. που είναι το υψόμετρο στο πάρκινγκ του Χιονοδρομικού, δηλαδή κάτι λίγο πάνω από 10% κλίση.

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ

Εν όψει της γιορτής των 100 χρόνων λειτουργίας του Οδοντωτού, εκπονήθηκε από πλευράς ΟΣΕ αναγνωριστική μελέτη διερεύνησης της χάραξης για την επέκταση του Οδοντωτού από τον σταθμό Καλαβρύτων προς Αγία Λαύρα και Χιονοδρομικό Κέντρο Χελμού. Η σύνταξη της μελέτης που έγινε από τους μηχανικούς του ΟΣΕ υπό την επίβλεψη του τότε Βοηθού Γ.Δ. του ΟΣΕ Κ. Γιαννακού, προσδιόρισε τα κατωτέρω βασικά χαρακτηριστικά και συμπεράσματα:

@ Επέκταση τον οδοντωτού μέχρι την Αγία Λαύρα και το Χιονοδρομικό Κέντρο,

@ διατήρηση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της ήδη υφιστάμενης γραμμής ΔΚ, επαρκούσε για το σχεδιασμό,

@ χρήση του ήδη υπάρχοντα τροχαίου υλικού,

@ κατασκευή ενός μικρού σταθμού στην Αγία Λαύρα και

@ Τερματικός Σταθμός στο Χιονοδρομικό.

Η κίνηση του τρένου θα είναι εφικτή ασχέτως καιρικών συνθηκών χειμώνα.

Ο Δήμαρχος Αθανάσιος Παπαδόπουλος, μετά από σχετική εισήγηση της Γιάννας Αγγελοπούλου, έχει ήδη υποβάλει την πρόταση του Δήμου άμεσα προς την αρμόδια Επιτροπή του «ΕΛΛΑΔΑ 2021».

Καθοριστική η συμβολή του Αχαιού Μιχάλη Μπεκίρη, Διευθυντή του Πολιτικού Γραφείου του Πρωθυπουργού, στη Βουλή.

πηγή – gnomip.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις